« ターミナル? | main | 友人とコミュニティの大切さ »

January 30, 2006

空回り

絶不調の1週間でした。

3:30AMです。

とかいっても寝たのは0:30AMだったりしていたのです。

別に3時間睡眠に挑戦しようとしていたわけではなく、

仕事から帰って今日のTO-DO-LISTをこなさずには寝ちゃだめー!

って自分に課したら全然寝る暇がなくなってしまったのです。

木曜日なんか2AMに起きて金曜日はそのまま徹夜して寝たのは土曜日の1AM。47時間ほぼ寝なくても生活は意外に普通ですね。

っとか思っていたら土曜日は死人のように20時間くらい寝ました。

当たり前だけど睡眠は必要ですね。それにこんな生活をして仕事に影響が出たら本末転倒ですしね。

それでもCCIE受かりゃ良いって考えもあるかもしれないけど、僕はそれは少し品が無いないなぁと思ってます。

LiveD社では社員がどんどん退職しているらしいですが(当然でしょうが)、それでも残っている末端社員もいるそうですね。本人達がどんな思いで残っているか知る由もありませんが、やっぱり愛着とか万が一再生のチャンスあればと思っている人もなかにはいるのかなぁと思いますね(一連の疑惑に関連していて辞めるに辞めれん人は別ですよ)。感覚としてそうドライに割り切れん人もいるでしょうし。まぁLiveD社の場合はかなり極端な例なので割り切った方が良いかもしれませんけど、商社業界でどん底をさまよっている双日だって辞めない人多いらしいですしね。

日本人にとっては会社ってやっぱりスキルや自分の出せるアウトプットと金銭の交換の場所だけではないと思うんですよね。人生の大きな時間を使う場所がそれでは寂しいですしね。まぁこういう考えは世界では多数派ではないんだろうと思いますが。

これがアメリカだったら社員は一瞬でEvaporateしているんじゃないでしょうかね。例外ももちろんあると思いますけど。

私の所属する会社は日本の会社では中途が多い会社で評価制度も極めて成果主義傾向が強いですから帰属意識は薄い印象がありまして、それはそれで寂しい気がしますね。


話はまた変わりますが、CCIEって結構勉強量が多いだけに色々自分の人生みたいなものについて考えさせられますね。勉強時間を多く要求されるイコール多くのものを犠牲にするってことですからね。

自分の中で大事なものは何なのかという選択を自然と迫られますよね。Tail Dropして良いパケットクラスを定義しなきゃなんないっていうか。

大事なものが何でどんな人生を歩みたいと思っているのか、って考えざるを得ないですよね。

英語力つけてCCIE取ってMBA取得して外資のExcutive目指してblah blah blah

ってなどっかの雑誌で読んだような人生を欲して今勉強しているんだろうか?

そうじゃないと思う。

だいたい、そんなん「他人の人生を生きる」を地でいってるみたいでカッコ悪い

いや、そんな他人の生き方云々を批評したりすのも同じくらいカッコ悪い

Where are you going? What is it gonna take to get there?

What is it that makes you happy? What is it gonna take to get it?

WHAT IS IT GONNA TAKE TO FLY?

とまぁこんなことを考えて思考がふらふらしていること自体が絶不調のあかしなわけですはい。

じゃぁまた


<以下同じ内容です。ほぼ。。別に翻訳じゃないです>

It was a hell of a week. I was hell of a bad week.

As I wrote it in my past entries, I was waking up pretty early in the morning last week. Not that I went to bed that early. I just had little sleep. I was going to bed like 0:30am and waking up at 3:30. So I had about three hours of sleep on average.

Oh probably less than that coz i woke up at 2am on Thursday morning and worked or studied for the next 47 hours and went to be at 1am on Saturday.

I surely was crazy. But it made me realize that I do not collapse or anything just because I dont sleep for 47 hours in a row unless probably i dont do it too often.

You know I wasnt trying not to sleep for 47 hours, rather I was just trying to finish my "to-do-list" for each day that is of course my to-study-list for CCIE, and ended up not sleeping for almost two days.

I was surprised that I did not collpase on Friday. But in stead, I was sleeping in bed like a dead man for about 20 hours on Saturday.

Simple enough, your body needs sleep."

Besides, if I study too hard and end up doing poorly at my work, I will be getting my priorities wrong.

One might argue, "Hey, you have a bit of a language skill and if you get CCIE, you can surely find a job elsewhere, why'd you care about doing well at the current job?"

I understand this argument and also understand that there are people out there following this very logic these days.

But I feel that it is a bit uncivilized and unsophisticated to behave that way.

I heard that a lot of employees are leaving livedoor corp. I won't blame them for running away from a company on the verge of total collapse.

But I also hear that there are quite a few people who choose not to leave.

< っと疲れたので英文はここでストップ。勉強しなきゃ。 >

author aglogin : January 30, 2006 01:33 AM

post a comment

comment




Do you want to save?